20 DE SFATURI PENTRU UN TRADUCĂTOR ȊMPOTRIVA STRESULUI

Meseria de traducător, cu programul încărcat și termenele adesea scurte poate fi foarte stresantă. Ghidul traducătorului îți prezintă 20 de sfaturi pentru ca o traducere juridică sau tehnică să nu fie picătura care umple paharul.

  1.  ORGANIZAREA BIROULUI DE LUCRU

Acest lucru te va scuti de timpul prețios pierdut cu căutarea documentelor necesare. La fel și pentru spațiul virtual (calculatorul, laptopul): fişerele de referință și folderele trebuie să fie ușor accesibile și la îndemână.

  1. AMENAJAREA UNUI SPAȚIU DE LUCRU CÂT MAI PLĂCUT

Evită culorile prea stridente, zgomotele, temperatura inadecvată, dezordinea și orice te-ar putea stresa și ar deranja ochilor, corpului și minții.

  1. PLANIFICAREA ACTIVITĂŢII

Un pic de organizare iţi permite să eviți suprasolicitările: o provocare imensă pentru un traducător care este adesea contracronometru în materie de termene și program încărcat.

  1. ANTICIPAREA

Anticipează proiectele de traducere care vor urma în măsura în care acest lucru este posibil pentru a nu fi în postura de « rush » atunci când se apropie deadline-ul.

  1. SPUNE  « NU »

Învață să refuzi un proiect de traducere al unui client, birou sau agenție de traduceri atunci când volumul de muncă curent este prea mare.

  1. CONCENTRAREA

Evită « pierderile de timp inutile » cum ar fi citirea email-urilor de publicitate sau apelurile telefonice inopinante.

  1. PAUZELE LUNGI ŞI DESE…

Pauzele regulate îți vor crește productivitatea. Zece minute de pauză pot fi suficiente dacă reușești să te deconectezi de activitatea profesională. Ce poți face?

  1. BEA O CEAȘCĂ CU CEAI

O ceașcă cu ceai energizant poate fi un excelent mod de relaxare în timp ce priveşti pe fereastră.

  1. EVITĂ PRODUSELE CARE TE AGITĂ

Evită cafeaua pe cât posibil precum și alte produse care te agită (ciocolata, cofeina)

  1. NU CONSUMA ALIMENTE PREA SĂRATE

Optează pentru antioxidanții din pepene galben sau alte legume şi fructe roșii care reduc stresul.

  1. NU UITA DE CORPUL TĂU

Fă mișcare! Un pic de sport te va destinde, creierul va fi mai bine oxigenat și vei dormi mai bine.

  1. PRACTICĂ YOGA

Practică yoga sau orice alt tip de relaxare pentru ca organismul să se poate destinde.

  1. PLIMBĂ-TE

O scurtă plimbare în jurul biroului sau în aer liber poate ajuta foarte mult.

  1. NU UITA SĂ RESPIRI

Inspiră și expiră profund cȃt mai des.

  1. MEDITEAZĂ

De ce să nu faci un mic curs de meditație și apoi să încerci să incluzi această practică în rutina cotidiană?

  1. ASCULTĂ MUZICĂ

Nu mai este un secret: muzică este cunoscută pentru virtuțile sale relaxante (dacă optezi pentru o muzică de fundal, ce poate fi mai plăcut?)

  1. DANSEAZĂ ACUM

Ridică-te de pe scaun și dansează 5 minute: dance sau clasică, funcționează.

  1. DĂ UN TELEFON

Sună un prieten sau pe cineva drag din familie.

  1. TIMP DE SIESTĂ

Un somn de jumătate de oră îți va pica numai bine între două proiecte.

  1. SOMNUL

Trage obloanele sau jaluzelele, respectă orele de somn și vei avea o noapte odihnitoare, numai bună pentru o nouă zi.

Sper că ți-au fost utile aceste sfaturi și nu uita că mereu trebuie să existe un echilibru în viață și în activitatea profesională pentru a nu ajunge la situaţii limită.

Succes!

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Doresc să intre în discuție?
Simțiți-vă liber pentru a contribui!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>