Cum îti recuperezi banii de la un client rău platnic?

Poveştile cu traducători înşelaţi sunt tot mai comune de la o vreme. Deşi au existat dintotdeauna companii si clienţi neserioşi și rău-platnici, abia în ultimul timp lumea şi-a găsit curajul de a face publice nedreptăţile şi convingerea că nesimţirea şi corupţia se pot îndrepta atunci când refuzăm să le mai tolerăm de parcă ar fi cât se poate de normale.

Iată ce tactici practice se pot aborda în această situație:

  1. Corespondența

Folosiți corespondența (scrisoare, fax, e-mail). Întrebați clientul care nu a achitat serviciul de traducere care sunt cauzele neplății sau motivul refuzului la plată. Insistați să va facă plata dacă nu există un motiv serios (de ex.nu a primit o traducere de calitate, sau nu a fost mulțumit de serviciile de traducere). Încercați să nu insistați cu telefoanele, este posibil să nu vă mai răspundă la un moment dat.

  1. Insistența

Apare atunci când nu primiți răspuns la corespondența dvs. În general, clienții rău-platnici onorează cu prioritate datoriile către cei insistenți. Folosiți acest principiu în interesul vostru.  Pe lângă corespondență puteți să îi trimiteți o dispoziție de încasare. Este posibil să aveți câștig de cauza dacă menționați un nou termen de plată.

  1. Rezolvare pe cale amiabilă

Dacă demersurile de mai sus nu au dat rezultatul dorit (încasarea serviciilor de traducere) abordați concilierea prejudecătorească pe calea amiabilă. Contactați un reprezentant bine documentat și informat și stabiliți o întâlnire pentru noi negocieri. Dacă veți primi un refuz din partea clientului, înștiințați-l că veți continua demersurile și veți acționa în consecință. Temându-se de un proces lung și costisitor, s-ar putea că rezultatul demersurilor dvs. să fie unul fericit și să primiți banii care sting datoriile. Mai există o cale prin care un rău-platnic promite, în scris, că va achita sumele restanțe printr-o eșalonare a plăților, la anumite termene.

  1. Penalitățile

În contract ați stabilit un cuantum pentru calculul penalităților în caz de întârziere la plată. Apelați fără jenă la aplicarea acestei clauze contractuale. De regulă, rău platnicii, în momentul în care se trezesc cu facturi de calcul al penalităților, încep să plătească. Nu vă așteptați să achite și penalitățile. Există însă șanse mari să va recuperați măcar suma de bază.

  1. Anti-reclamă

Dacă nici cu constrângerea la plată penalizărilor nu ați avut câștig de cauză, mai există o alternativă. Luați legătură pe partenerii de afaceri pe care îi știți sau pe posibilii lui viitori parteneri de care aveți știință. Adoptați tactică anti-reclamă. Anunțați clientul în prealabil, în scris, că dacă nu intenționează să vă vireze banii până la data de ….., veți anunța în presă că firmă X este rău-platnică. Acest lucru ar trebuie să dea de gândit oricărei companii care este bine ancorată în piață. Un patron inteligent, care dorește să aibă un viitor bun în afaceri, își va plăți imediat datoriile

  1. Notificarea

Dacă nimic nu a funcționat din cele de mai sus întocmiți o notificare. Luați legătura cu un executor judecătoresc pentru că acesta să vă învețe cum să procedați. Aproape în toate cazurile se ajunge la proces.

  1. Procesul

Aceasta este ultima cale de a vă mai recupera banii. Este o etapă lungă și anevoioasă,   costisitoare și obositoare. În această etapă se dovedesc utile toate actele și hârtiile emise către client.

Ți-au fost utile aceste informații? Dacă răspunsul este afirmativ, nu ezita să dai SHARE pentru ca și alți traducători să afle.

 

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Doresc să intre în discuție?
Simțiți-vă liber pentru a contribui!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>